500 699 808 info@grupapronicel.pl

Cechy projektu

Projekt obejmuje realizację prac B+R związanych z opracowaniem technologii wytwarzania kleju do billboardów w wysokiej adhezji, ułatwiającego recykling sklejonych brytów.

Dowiedz się więcej

CECHA 1

Możliwość łatwego rozklejania brytów sklejonych klejem do billboardów. Główną cecha innowacyjną projektu będzie stworzenie kleju do wyklejania billboardów o unikatowych właściwościach, który będzie pozwalał na łatwiejsze rozklejenie sklejonych brytów. W stanie obecnym po zerwaniu sklejonych brytów (papieru) z billboardów nie jest możliwy recykling. Stosowane obecnie kleje powodują bowiem trwałą agregację włókien celulozowych, czyli stałe połączenie układu klej – włókno. Sklejone bryty stają się tym samym odpadem przemysłowym.

Parametry innowacyjne

Sklejone bryty kleju po 24 h moczeniu w wodzie i ewentualnie z dodatkiem enzymów będą odrywać się od siebie. – co umożliwi skuteczny recykling papieru.

CECHA 2

Zapewnienie odpowiednich właściwości adhezyjnych przy równoczesnej możliwości łatwego oddzielenia brytów kleju. Kleje do billboardów są użytkowane w ekstremalnych warunkach atmosferycznych. Warunki pogodowe, czas ekspozycji oraz liczba nałożonych warstw billboardów wymagają zastosowania kleju o odpowiednich właściwościach adhezyjnych.

Parametry innowacyjne

Cechą innowacyjną będzie to, że spoina klejowa będzie miała wystarczającą adhezję, a przy późniejszej obróbce sklejonych brytów klej przejdzie do pozycji roztworu, gdzie pozwoli to na recykling papieru i zamknięcie obiegu w ramach idei cyrkularnej gospodarki.